Нов начин за учене на биология и химия в интернет

20 август, 2009 08:28 | Средно образование | 1 коментар

Нов начин за учене на биология и химия в интернет

Гимназистите ще зубрят по химия, биология и физика в интернет портал с електронни уроци, които включват анимации и клипове. Проектът включва над 1000 мултимедийни теми и стартира от ноември. Това съобщи за „Монитор“ Орлин Кузов, директор на ИКТ в Министерството на образованието, младежта и науката (МОМН).
На интернет адрес http://resursi.e-edu.bg/e-lessons/ всеки ученик и сега може да влезе и разгледа част от уроците по природните науки и математика, които вече са публикувани в мрежата. Те са представени увлекателно, обясненията са подкрепени с анимационни видеоклипове и подвижни диаграми.
„На практика в електронен вид ще бъде достъпно съдържанието на всички уроци по природните науки и математика от 4-ти до 12-и клас“, обясни Орлин Кузов.
Просветното ведомство подписа договор с издателството на мултимедийни електронни знания „Сирма Медия“. Компютърните експерти от фирмата заедно с учители, които са изявени специалисти по физика, химия, биология и математика, вече са подготвили повечето електронни уроци за българските тийнейджъри.
„60 учители, които работят по проекта като предметчици, превеждат учебното съдържание и го адаптират за българските ученици. Обработката на един урок преди публикуването му излиза на министерството по около 700 лева.“ Това каза пред „Монитор“ компютърният експерт. Договорът с полската фирма, която е произвела уроците, включва заплащане за всеки клип върху тях, а не на определено време.
Електронните уроци са в ученическа и учителска версия и са произведени от полската компания Young Digital Planet (YDP). Това сочат данните от обявлението, публикувано в електронния портал на обществените поръчки.
Предмет на възложената обществена поръчка е предоставяне на лицензионни права за ползване на софтуерни продукти на YDP и адаптация на 1000 електронни урока. Договорът възлиза на 1 080 000 лв. с ДДС. Проектът трябваше да стартира през ноември 2008 година, но бе отложен заради орязани пари за информационни технологии в просветата. Поръчката се финансира по проект „ИКТ в образованието“, оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“.
Тодор Господинов, вестник „Монитор“, 20.08.2009 г.

1. Силвия коментира на 20 август, 2009 г., 11:14 ч.

Добро начинание, да видим докъде ще доведе.