
Учители по български език и литература, университетски преподаватели и учени от БАН подкрепиха кампанията „Бъди грамотен“, организирана от Академика БГ. Те се включиха в реализираната от образователния портал първа дискусия, посветена на обучението по български език и литература.
Учителите се обединиха около тезата, че са необходими повече часове по тази дисциплина, както и че състезания по правопис ще засилят интереса на учениците към родния език.
Виолета Милкова, преподавател по български език и литература и съорганизатор на дискусията, изрази надежда, че тази проява ще постигне конкретни резултати.
Народният представител от ГЕРБ Снежана Дукова посочи, че недостатъчната грамотност е проблем, който засяга не само учениците. Изхождайки от собствения си опит като преподавател по български език и литература, тя заяви, че трябва да се обръща по-сериозно внимание на чистотата на българския език.
Директорът на 120-о ОУ Цветанка Тонева припомни, че преди 4-5 години на подобна дискусия се е родила идеята да се разделят българският език и литературата на два самостоятелни предмета.
Преподавателите от Софийския университет доц. Адриана Дамянова и доц. Ангел Петров бяха категорични, че не е необходимо да се отделя обучението по роден език от това по литература.
На дискусията присъства представител на Районния инспекторат по образование в София Моника Златкова, старши експерт по организация на средното образование.
Министерството на образованието, младежта и науката не изпрати свой представител на дискусията.
Запис на дискусията можете да изтеглите тук.
Галерия от дискусията
Ана Николова коментира на 14 септември, 2009 г., 11:01 ч.
Крайно време беше учените да покажат на т.нар. експерти от министерството каква са грешките. Аман от чичковци и лелки взели се на сериозно само защото по някакво стечение на обстоятелствата са поаднали на висока позиция.
Експерт коментира на 14 септември, 2009 г., 15:14 ч.
Аз пък ако бях един експерт по български език щях да отида да изрисувам графити. Какво ме е грижа за мнението на даскалите :))
Николов коментира на 14 септември, 2009 г., 16:23 ч.
Ох, доста наболел въпрос. Децата стават все по-неграмотни. Спорно е да с екаже каква е причината, но най-вероятно цялото анселени се „деграмотизира“. А това вече е страшно. Ако правилно съм разбрал предстоят състезания по грамотност, дано тогава децата бъдат наистина мотивирани.
Маргарита илчева коментира на 14 септември, 2009 г., 16:24 ч.
Проблемът с неграмотността на българчетата е свързан с обществената обезцененост на знанието. Мисля,че това е основната причина масово децата да мислят,че ученето не е важно,защото не образованите хора са богатите граждани в страната.А въпросът с разделянето на предметите български език,от една страна,и литература,от друга,е следствие.Но ако те все пак бъдат създадени като два учебни предмета,как ще се осигурят учителите-ще има ли реална реализация на техните интереси на езиковеди и литературоведи? Ако отново просто филолози преподават двата предмета,сигурно ли е,че само количественият принцип на часовете ще дисциплинира ученето на българчетата?…
Въпросите са много и трябва да се мисли от много хора и не набързо,за да има устойчиво и плодотворно решение.
Красимира коментира на 17 октомври, 2009 г., 22:00 ч.
А как продължава кампанията?
Икономова коментира на 22 ноември, 2009 г., 19:44 ч.
Къде може да се види теста, по който са работили учениците?
дора едрева коментира на 22 ноември, 2009 г., 22:16 ч.
Не мога да разбера каква е връзката между грамотността на учениците и разделянето на български език и литература.Истината е, че все по-често някой ученици не могат да четат гладко и 5-6 клас