Кой спечели

29 февруари, 2012 22:15 | Антарктида, Конкурси | 15 коментара

Кой спечели

Рисунките и есетата на децата от цялата страна поставиха пред сериозно изпитание членовете на двете журита.

Рисунките бяха оценявани от жури с председател г-н Илиян Зафиров, изпълнителен директор и член на Управителния съвет на Корпоративна търговска банка и членове проф. Христо Пимпирев, председател на Българския Антарктически институт и Евелина Гечева, управител на Академика БГ.

Творбите на всички деца бяха оригинални и старателно изпълнени, а някои дори бяха колективно дело. В класирането не участваха рисунки с бели мечки и други животни, които не се срещат на Антарктида.

Впечатляващи бяха техниките, с които децата са си служили. Освен традиционните акварели имаше батик, апликации, темперни бои, пастели и много комбинирани похвати.

Есетата бяха оценявани от жури с председател проф. Боян Биолчев и членове проф. Христо Пимпирев и Вяра Петрова, редактор в образователния портал Академика БГ. В класирането не бяха включени получените творби във стихотворна форма, тъй като по регламент конкурсът е за есе, а не за поезия.

Повечето участници в тази категория бяха ученици от 10. до 12. клас. Журито бе впечатлено от богатите им познания за Ледения континент, а най-високо бяха оценени творбите, в които авторите са изразили съпричастие към работата на българските полярници.

Ето и имената на отличените:

Категория „Есе“

Първо място – Димитър Шиков, София

Второ място – Милослава Караиванова, Пловдив

Трето място – Айсен Сапунджи, Якоруда

Специална награда – Мария Гаралова, Пазарджик

 

Категория „Рисунка“

Първо място – Елица Ганева, 8-годишна, София

Второ място – Кристиан Захариев – Самоков

Трето място – Стефан Стефанов – Търговище

Специална награда – Павел Нешев, Сопот

Илюстрация: Ива Костадинова Топалова, гр. Стара Загора

Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата

  1. димитър коментира на 29 февруари, 2012 г., 23:45 ч.

    Мислех, че темата на конкурса е „Какво знаем за Антарктида“!!!!!!!!!!А какво ще обясня на моя по-малък брат, когато види наградените небивалици???Смешно!!!

  2. димитър коментира на 29 февруари, 2012 г., 23:52 ч.

    Как може един пингвин да отговаря на зададената темата?!Това да не беше конкурс за илюстрация на детска книжка? Ще посъветвам брат ми никога повече да не участва в подобни глупости!!/Дори и да не публикувате коментара ми-все едно!Просто помислете колко деца разочаровахте с тази явна несправедливост-несъответствие тема-изпълнение-награждаване!

  3. Кари коментира на 1 март, 2012 г., 11:22 ч.

    Браво и на художничката и на журито! Рисунката с пингвина-пощальон е много добра като художествено изпълнение и едновременно показва to`ni знания за Антарктида по наистина оригинален начин! За който не може да ги види ето: Пингвините са емблематични животни за Антарктида – има ги само на този континент! На рисунката също е показана зимата на Антарктида – постоянна нощ. Също – в небето се вижда съзвездието „Южен кръст“ – видимо единствено от Южното полукълбо на Земята. Пингвина държи термометър, показващ рекордната ниска температура, измерена на земята (-90 градуса), което се е случило именно на Антарктида. Също така той носи и компас, чиято стрелка сочи „S“ – („Юг“), което се случва само на южното полукълбо на земята. А това, че пингвина е пощальон, показва, че животът на Антарктида през зимата е напълно замрял – „освен пингвини, друг няма кой да занесе писмата до получателите“. Самото писмо също носи информация – точния географски адрес на Българската база, вкл. и номера на пощенския клон! Браво на Елица – личи, че се е потрудила да научи всичко това и после по много оригинален начин да покаже знанията си за Антарктида!

  4. Geri коментира на 1 март, 2012 г., 12:43 ч.

    Аз съм съгласна с Кари, че момиченцето много се е постарало. Вероятно е имало и кой да му разкаже всичките тези неща – родители, учители. Не мисля, че в един детски конкурс трябва да има сърдити. Момчето, което е писало по-горе обижда всички участници, като говори така за конкурса и нарича рисунките им небивалици. Сигурно е обиден заради брат си наистина, но това не му дава право да обижда другите деца.

  5. Kose Bose коментира на 1 март, 2012 г., 12:45 ч.

    Браво на дечицата! Аз специално разгледах галерията, която се отваря като кликнеш върху банера. Страхотни сте, млади художници!!! Гордея се с вас!!!
    Батко Ви Косе.

  6. iva ivanova коментира на 1 март, 2012 г., 21:18 ч.

    Уважихте школите, нищо, че работите им не са по-добри от тези на др. деца, традиция е и сме я приели ние учителите,а как се чувстват децата. В творбите на Павел и Ели виждаме толкова участие на преподавателя, че се питам кой в действителност участва. Оценяващите имате ли реална представа какво може да нарисува дете на 8г.само, дори да е мн. талантливо, а текстовете направо биха убили желанието да твори на всяко нормално такова. Защо някой конкурс не е само за децата, а ние другите само да ги напътстваме с думи, а не с ръцете си? Децата сте забелязали вече реагират на подобно отношение към тях и е добре да го вземете под внимание за да не ги загубите за др. конкурси.

  7. natalia коментира на 2 март, 2012 г., 10:47 ч.

    Снощи прочетах и др. мнение за оценяването в конкурса – понеже имаше негативна нотка, затова ли сте го изтрили от сайта?

  8. димитър коментира на 2 март, 2012 г., 11:55 ч.

    Благодаря за мненията на възрастните по коментара ми. За уточнение- не съм обиден, огорчен съм/има разлика/, защото тук в Бг. се класират рисунките на ръководителите на школи, а не на децата. Ние идваме от една цивилизована страна, където брат ми/аз нямам такъв талант, за съжаление/ въпреки, че беше чужденче беше определен като високонадарен в тази област и неговите рисунки бяха ценени , а откакто се върнахме наблюденията ми са тези, че ласират само деца от школи,чиито рисунки ако ги погледнеш така си приличат, че липсва всякаква индивидуалност.Всички са като принтирани с малки разлики.Е, човек трябва да е нискоинтелигентен за да не види почерка на ръководителя. Това не е само мое мнение и вие, ръководителите,които сте дали мнение трябва малко да се консултирате с тези, към които е насочено това изкуство-хората.
    Е, приятна ви творческа работа. Който приел-приел.Добре, че аз съм в областта на точните науки,където 2+2=4.
    и ДОГОДИНА ОТНОВО СЕ ВРЪЩАМ ТАМ, КЪДЕТО ТАЛАНТА СЕ ЦЕНИ.

  9. Кари коментира на 2 март, 2012 г., 13:13 ч.

    До Димитър: Според мен (най-обикновен ценител на детското творчество, не дори учител, камо ли такъв от областта на изобразителното изкуство) – всички рисунки в конкура са уникални като изпълнение и показват талант и желание на децата да рисуват. Освен това талантите се развиват под ръководство на специалисти…, аз лично не съм чула за талант който да е достигнал развитие и високи върхове без усилен труд и напътствия от специаллист. А това, последното също заслужава уважение…, дори смятам повече спрямо уважението към „природния подарък“ – таланта, защото изисква усилия, постоянство и стремеж за вървеж нагоре! Надявам се и пожелавам на брат ти да развива таланта си както намери за добре – дали сам или с напътсвие от специалист – изборът си е негов.
    Между другото, какво те притеснява да напишеш името на брат си, за да видим как е показал „Какво знае за Антарктида“? Да обърна внимание, че конкурсът отличава не само техническото изпълнение, а и смисъла на рисунките! Последното, именно, според мен е било решаващо за избора на победителката, която между другото е от обикновено СОУ, не от школа по рисуване.
    И последно, където и да планираш да отидеш, не вярвам да приемат на добре нагласата ти да слагаш всичко и всички под един знаменател (което същто така не върви и в точните науки – вярвам, че го знаеш)… То е и израз и на нетолерантност към различното от твоята гледна точка.
    Желая ви успех – и на теб и на брат ти, най-искрено!

  10. Kose Bose коментира на 2 март, 2012 г., 17:25 ч.

    Да, нека Димитър най-сетне да напише името на брат си, за да видят всички посетители за коя рисунка става въпрос. Иначе не е често просто.

  11. Радослав Николов коментира на 2 март, 2012 г., 17:32 ч.

    Димитре, не смяташ ли, че обиждаш/огорчаваш всички останали участници, като се изказваш по този начин? Там, където талантът се цени – какво искаш да кажеш, че тук само на брат ти рисунката е талантлива? И че останалите не струват?! Хайде прояви малко добро възпитание и не обиждай българските деца, само защото не са ти братя!!!
    Почти всички рисунки са на много високо ниво, браво и от мен на участниците! Надявам се по-често да има такива конкурси, в които да се състезават деца с творчески идеи!
    Радослав Николов

  12. Ива Топалова коментира на 2 март, 2012 г., 23:02 ч.

    Честито на победителите!
    Макар и да не спечелих много се радвам че сложихте моята рисунка като илюстрация на страницата! :)

  13. Радостина коментира на 3 март, 2012 г., 10:16 ч.

    Здравейте !
    Къде може да прочетем есетата , които са класирани ?

  14. Академика коментира на 3 март, 2012 г., 21:38 ч.

    Здравейте,
    Кликвате върху банера, той води към галерията. Над нея има няколко секции, включително „Есета“. Там са качени всички участвали есета.

  15. Мише коментира на 3 април, 2012 г., 20:38 ч.

    Един въпрос към недоволните: Не смятате ли, че не е уместно да порицавате? При толкова много красиви рисунки, нямате представа колко е труден избора!
    За мен, като човек който беше тази година член на експедицията бяха важни всички дечица, които се трудиха и които намериха прекрасен начин да изразят своята емоция и да покажат знанията си. Звучи малко като „Важно е участието“, но в крайна сметка, гледайки тези творби, излезли от детски ръчички, които не са виждали на живо красотата на Ледения континент, човек си казва – Колко са хубави – ВСИЧКИТЕ! Оставете кой бил първи, втори и т.н. За нас бе важно, те да научат повече и да покажат знания чрез изкуство, а всичките дечица го направиха толкова добре, колкото дори един професионален художник не може! Защото децата са най-чистите същества и те най-ясно могат да покажат света през очите си – вижте го и им се радвайте!
    Благодаря на преподавателите, на всички участници и на всеки, който даде възможност други хора да се докоснат до Антарктида!




едно + = 10