26% от учениците не са овладели минимума знания, сочи националното външно оценяване

4 юни, 2013 14:28 | Средно образование | 2 коментара

26% от учениците не са овладели минимума знания, сочи националното външно оценяване

26% от учениците не са овладели минимума знания, сочи националното външно оценяване. Резултатите бяха представени от експерти на МОМН.

„Дори само един ученик да остане неграмотен е проблем, какво остава като са 26%. Трябва да се работи с тези деца и да им се даде ”втори шанс”, за да покрият този тест – това е индивидуалната работа с проблемните ученици.” Това зави министърът на образованието и науката Анелия Клисарова. „Това е важно защото групата на деца от 1-ви до 7-ми клас, която не може да покрие тези знания, отпада от училище. Когато отпаднат – какво очакваме ние от тях?”, попита тя.

Относно публикациите в интернет, че турският език става избираемо задължителен, министърът отговори: „Това, което прочетох във форумите, е нещо страшно. Създаването на такъв излишен проблем е неправилно. Има колеги, които искат той да стане задължителен, но това няма да се случи. Важното е да кажем на тези деца, който искат да изучават майчин език като избираем, че имат това право, което е записано в закона отпреди 15 години”. Тя коментира и въпроса с учебниците по майчин език и беше категорична, че няма да се търси външно финансиране, а това, което трябва да се направи, е те да бъдат издавани от МОМН, за да има контрол върху съдържанието. За да има изучаване на майчин език са нужни поне 10 деца..

От министерството показаха статистика относно различните предмети. Въпросът, който най-много е затруднил децата по БЕЛ е: „Защо вълкът искат да изяде катерицата”; по математика: „Кои са тъпите ъгли на триъгълника”, за човек и обществото: „С какво граничи Дунавската равнина юг?”. По БЕЛ децата се затрудняват най-много да тълкуват нравствените послания в творбата, а по математика – с геометричните задачи. Според министерството една от слабостите е недостатъчното внимание върху книжовните норми и изискване за възпроизвеждане на готови знания от учителите.

Най-скорошният приоритет на министър Клисарова, е да бъдат подпомогнати социално слабите деца, за да не са лишени от възможността да учат.

Косара Белниколова
Снимка:Авторът

Подкрепете ни

Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата

  1. родител коментира на 4 юни, 2013 г., 14:34 ч.

    26% si e dosta. Te bulgarski ne znaet, buk maichin ezik shte uchat, pfuuu

  2. hahoo коментира на 4 юни, 2013 г., 22:15 ч.

    Така е като няма да се повтарят класовете и щом ще се преминава със слаби оценки. Какъв стимул имат децата да учат? Те си знаят,че и да учат и да не учат пак ще завършат! Това е резултат от деградацията на българското образование!
    Нали това целяхте цели 20г, Господа Управляващи!?
    Положението ще става още по-зле след няколко години, когато няма да има кой да учи децата на Милата ни татковина. Млади ентусиасти липсват! Как си представяте учители на 60-65г качествено да обучават децата? Малко като илюзия изглежда, нали! В съседна Турция, след 20г стаж в училище учителите ги пенсионират. А тук?