От 2009-а година Академика БГ организира Националната кампания „Бъди грамотен“. Целта е да поощрим правилното писане и да утвърдим грамотността като важно умение. В зали или на открито правим тестове, които са различни за отделните възрастови групи. Участниците, които решат теста си без грешка, Тези, които се справят без грешка, получават награди и грамоти. По време на тестовете даваме безплатни консултации по правопис.
Елементи на шоу и игра правят тестовете забавни и интересни. За най-малките е увлекателно занимание да отгатнат правилното изписване на думите.
В състезателен дух преминават правописните ни маратони, организирани специално за журналисти и за студенти по журналистика.
За 10 години сме организирали над 150 събития, в които са се включили повече от 40 000 души – ученици, студенти и възрастни. Раздали сме стотици награди.
Централни и регионални медии активно отразяват кампанията от самото начало. Стотици учители, директори на училища и родители подкрепят инициативата и подпомагат нейната реализация.
Министерството на образованието подкрепя кампанията през годините, но е предоставило финансиране само през 2014 г. Проявите се реализират с помощта на спонсори и дарители.
Каузата подкрепиха компаниите М-тел, Риск Инженеринг, Евро Ферт, Челопеч Майнинг, АЕЦ „Козлодуй“, „Контур Глобал Марица Изток 3“, Мини „Марица-Изток“, както и много общини, сред които София, Варна, Пловдив, Габрово, Стара Загора, Добрич и Шумен. Инициативата се подкрепя и от редица български издателства.
В специалната категория „Бъди грамотен“ в сайта http://www.akademika.bg може да се проследи пълната история на проекта и на интереса към него. Инициативата има и своя страница във Фейсбук с 62 000 последователи.