Синдикат „Образование“ държи на мандатността на ректорите

3 февруари, 2014 11:25 | Висше образование | Няма коментари

Синдикат „Образование“ държи на мандатността на ректорите

Синдикат „Образование” към КТ „Подкрепа”изразява безпокойство във връзка с отмяната на мандатността на ректорите. Предвижданите промени в закона за висшето образование за отмяна на мандатността според синдиката ще задълбочат кризата във висшето образование.

Според проучване на синдиката мандатността на ректорите на висши заведения е една от малко работещите формули в системата на висшето образование. Всяка стъпка в друга посока би довела до задълбочаване кризата във висшето образование, увеличаване на корупционните елементи, които са пропили висшето образование, се казва в позицията на синдиката, ръководен от Юлиян Петров.
Синдикат „Образование” е категорично против тази отмяна и предлага да се задълбочи мандатността, като се добави и към ръководителите на катедри /чл.31 ал.2 от ЗВО/, пише в съобщението до медиите.
До синдиката пристигат многобройни сигнали от студенти за лоша организация и системно допускане на преписване, чрез използване на непозволени технически средства. Много от корупционните практики се случват и с участието на квестори и преподаватели. Тези инциденти или умишлено не се регистрират или не следва никаква санкция, дори да се установи преписване или подсказване. Това се прави по финансови причини, за да бъдат задържани повече студенти във висшите училища, но вреди на качеството на обучението и учи бъдещите бакалаври и магистри на лоша гражданственост и неспазване на закона.

Синдикат „Образование” ще предложи санкции, регламентирани в закона за висшето образование, както към студенти, така и към преподаватели.

Друг бич за овладяването на преподаваната материя е диктуването по време на лекции. Това, според студентите може да отнеме цялото време на заниманията,  като много често то е далече от обективната и професионална реалност на обучителната дисциплина. Много от преподавателите в висшите училища нямат необходимите компютърни умения и не използват новите технологии за да бъдат разбрани от студентите.
От последното следва, че трябва да се ограничи многократно методът на диктуването и да се въведат незабавно новите методи на преподаване, които са навлезли вече в „Средното образование“, за да намали пропастта между дипломираните студенти и тяхното реализиране в пазара на труда в България.

Подкрепете ни

Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата