Трудно ми е да давам оценки за една година какво се случва – нека хората да ме оценят. Най-чувствителната тема е образованието, защото няма семейство без ученик. За образованието направихме много. Не успяхме да въведем Закона за средното образование. Всички програми, които бяха сложени на страницата на министерството, родители и учители ги отхвърлиха.
Ние трябваше да ги променим основно. Идеята за един учебник беше одобрена и от родители и експерти. Когато казвате, че учебникът е труден и неразбираем, не е виновен МОН, а издателствата. Ние обявяваме конкурс, след което одобряваме, но за съдържанието на учебника отговаря друг.
МОН одобрява 3 учебника, които финансира. Конкурсното начало и конкуренцията не е нарушена, защото участват различни авторски колективи. Според министър Клисарова корупционните практики съществуват, но се цели заобикалянето им.
Хонорарът за написване на учебник е 136 000 лева, взима го един човек. При единния учебник ще има прозрачност. Този авторски колектив, който спечели, се публикува на страницата на учебника. Той се подготвя от учители, които знаят кое е по-трудно за децата. Ако има забележки от родителите, е възможно да се нанесат корекции. Тежестта на раниците също би могла да намалее, ако се въведе този учебник.
Началният курс, ако не се справят с материала трябва да повтаря годината, а външното оценяване при учениците от 4-ти клас, е задължително. Петокласниците, които са неграмотни и не се справят с материала, спират да ходят на училище.
Мнението е дадено пред bTV.

1 юли, 2014 17:18 | 

Теми:
Facebook
Twitter
Google+

