Анастасия: Не се плашете от новото, а напротив – търсете го!

28 август, 2014 14:15 | Гост | Няма коментари

Анастасия: Не се плашете от новото, а напротив – търсете го!

Анастасия има бакалавърска степен по специалностите „Педагогика” и „Биология” и магистратура „Клинична социална работа” в Нов Български университет. Започва практиката си като учител в езикови гимназии, където преподава биология на английски и руски език, а по-късно се насочва към работа с възрастни и ученици в областта на себеусъвършенстването.

Над три години е водеща на тренинги, workshop-и и корпоративни обучения по „Скоростно четене” и „Суперпамет-мнемоника”. Продължава образованието си с тренерска насоченост – особеностите при обучението на възрастни, психология на обучението, ораторско майсторство, презентационни умения, и пр. Преводач с руски език.

За повече информация : http://WWW.ZENOM.PRO.

 

  Анастасия, ти се занимаваш с интелектуални тренинги. Разкажи ни за какво става въпрос по-подробно?

–  Приветствам всички, които са заинтригувани от нашата тема на разговор!

Става въпрос за два тренинга, които водя. „Скоростно четене” или още известно като „Бързо четене” и „Суперпамет – мнемоника”. Случвалo се е да ме питат: „А защо трябва да чета бързо?”. Обучението е ориентирано към хора, които не само обичат да четат, но и боравят с голямо количество информация, искат да са по-ефективни в интелектуалната си работа. Курсът включва не само формиране на нови навици за четене и по-добро разбиране на прочетеното, но и филтриране на нужната информация, по-бърза мисловна реакция, по-малка умора, което вече води до увеличаване в скоростта на четене. А следователно освобождаваме време, за да прочетем нови книги, да сме със семейството и приятелите, да правим любими неща.

Докато другият курс на обучение „Суперпамет-мнемоника” е посветен на изкуството да помним. Обемът на нашата памет е неограничен, а ние не знаем как да се възползваме от това. В обучението развиваме своята креативност, защото никой от нас няма проблеми с паметта, а просто ние не използваме достатъчно въображението си. Например, за едно занятие вие ще може да запомните списък от поне 20 несвързани думи, числото „пи” поне до 26 знак след запетаята, 25 фигури и последователността им! Защо поне? Ами защото в курса всички участници избират колко информация искат те да запомнят.

Обученията са пълни с игри, които не само са забавни, но и забързват мисълта ни, освобождават твореца в нас и ни правят по-уверени в себе си.

 

–  Колко пъти седмично трябва да тренираме ума си?

–  Разбира се в тренингите имаме много упражнения. Но истината е, че ние тренираме ума си практически ежедневно. Всеки път, когато се сблъскваме с нова задача, мозъкът започва да образува нови връзки, т.е. увеличава потенциала си. Така че, ако искате да тренирате ума си, не се плашете от новото, а напротив – търсете го. Учете нови езици, пътувайте до нови места, работете по различни проекти, пробвайте ново хоби, задължително творете – пишете стихове, дърводелствайте, танцувайте, попадайте в ситуации, които са абсолютно нови за вас и изискват от вас взимането на решения, получаване на нови умения.

 

  Учат ли се тези умения или се раждаш с тях?

–  Всеки от нас има някакво предразположение – някой обича математиката, друг е отличен художник. Но всичко се учи, особено ако ви влече. Ако има област която ви  лежи на сърцето, означава, че вие имате дадености, които седят затворени във вас. Те са като една волна птица, която чака да разтвори крила и да полети, а вместо това инвестирате енергията си, за да я държите под ключ.

 

–  Колко бързо е бързото четене?

–  Средно в България човек чете 180-220 думи в минута. Интересни примери са Джон Кенеди – 1000 думи/мин, Наполеон – 2000 думи/мин, руския писател Максим Горки – 4000 думи/мин. Специалистите смятат, че скоростта над 500 думи в минута може да се счита за бързо четене.

 

–  Колко думи в минута четеш ти?

–  Според мотивацията и типа литература скоростта варира между 1000 и 1500 думи в минута.

 

–  Как тези умения могат да ни помогнат в живота?

–  Вече споменах някои плюсове, но мога още да допълня, че тези навици и умения много улесняват живота ни. Знаем как да подходим към задачите си, как да почиваме, как бързо да възстановим силите. Неща които са ни плашили, вече са удоволствие да ги прочетем, научим, споделим. Спомняме си имената на колегите, клиентите, нови познати. Можем да запомним онова, което искаме да запомним. Помагате на онези, които нямат тези умения – една от участничките в курса „Суперпамет – мнемоника” паралелно със своето обучение помагаше на приятеля си – студент с негови изпити, в следствие на което той се беше представил блестящо. А пък родителите помагат с уроците на децата си.

 

–  Проявява ли българинът интерес към тренингите за ума?

Тези тренинги са доста нови за България и наблюденията ми са, че интересът към тази материя все повече се засилва.

 

–  Има ли подходяща възраст, на която да започнем да тренираме ума си?

–  Пластичността на мозъка на детето е уникална, способността му да поема информация е наистина впечатляваща. С възрастта това намалява, но ние до около 70 годишна възраст запазваме добри умствени способности. Друг е въпросът, че когато приключим с образованието си, ние преставаме да научаваме нови неща, потапяме се в ежедневни битовизми, а мозъкът ни като всеки инструмент който не се използва „ръждясва”. Така, че трябва просто да продължаваме да учим или казано иначе да тренираме ума, независимо на каква възраст сме.

 

–  Запомняме ли какво четем, когато четем толкова бързо?

–  Високата скорост при този начин на четене е вторичен продукт. Четем по-бързо защото виждаме повече, разбираме повече, по-бързо обработваме получената информация и извличаме нужното.

 

–  Коя е основната техника?

–  При бързото четене няма основна техника, но основният ни проблем е, че четем дума по дума, а не виждаме текста като едно цяло. Подобно на това да разглеждаме по отделно всяко парче от пъзела, вместо да гледаме цялата картина съставена от тези парченца.

Докато при запаметяването говорим за група от техники: за запаметяване на списъци, числа, имена, чужди думи и т.н.

 

–  Колко време е нужно, за да усвоим техниките за бързо четене и супер памет?

–  Дори и едно занятие може драстично да промени навиците ни за четене и запаметяване. Останалото е въпрос на упражнения и използването на получените знания и умения на практика. Тренингите, които водя са с продължителност 1 месец, време през което може да се постави една стабилна основа, която да ни служи на практика, а при желание може още да се развива.

 

–  Всеки ли може да овладее бързото четене и мнемоника?

–  Всеки здрав човек има всички данни за това, стига да има интерес. Обученията са наситени с полезна информация, която ще е от полза за всички области от живота ни. Но ако някой сметне, че не е получил това, което е очаквал от тренинга за тях има гаранция „Парите обратно”, макар че досега никой не се е възползвал от нея.

 

На 03 септември, сряда от 19 ч. Ви очаква интерактивна презентация
с продължителност около 1-1,5 ч., която включва:
– запознанство с тренингите;
– описание на възможности на нашият мозък;
– демонстрация със запомняне на списък от думи;
– необикновени експерименти;
– малък уъркшоп с демонстрация на техники за запомняне.
– игра-гимнастика за мозъка;
– отговори на въпроси.
Адрес: София, ул.Г.Вашингтон, 13.

 

Въпросите зададе: Сузана Теофилова

 

Подкрепете ни

Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата