Книжките развиват детския говор по-добре от джаджите

28 декември, 2015 17:34 | Технологии | Няма коментари

Детският ноутбук и „говорещите“ технологични играчки се представят от производителите като развиващи комуникационните умения на децата. Оказва се, че ефектът им не е точно такъв. Учени от университета в Аризона, САЩ, доказаха обратното. Резултатите са публикувани в New York Times.

В проучването са участвали 26 семейства с деца на възраст от 10 до 16 месеца. На родителите дали по три комплекта играчк. Първият съдържал детски ноутбук, мобилен телефон и говореща ферма. Вторият бил традиционен – кубчета и пъзели с картинки на животни. Третият бил комплект картонени книжки за цвета, формата и видовете различни животни.

В продължение на три дни родителите отделяли по 15 минути за игра с тези неща. Учените изследвали аудиозаписи от тези експериментални игри. Данните показали, че при игра с технологичните джаджи родителите произнасяли максимум 40 думи в минута. При игра с кубчетата и пъзелите – 56, а при съвместно разглеждане на книжките – 67 думи в минута.

Изследователите уточняват, че резултатите не зависят от пола и възрастта на децата, нито от степента на общителност на техните родители.

Подкрепете ни

Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата