Как да се представим, когато търсим работа

5 април, 2016 10:45 | Професия | Няма коментари

Как да се представим, когато търсим работа

Електронни автобиографии, дистанционни интервюта чрез Skype, а сега и „цифрови следи“ — сферата на търсенето на работа се променя постоянно. Подготовката за интервю е двупосочен процес. Докато вие търсите информация за компанията, която ще ви интервюира, е възможно специалистът по намиране на персонал да проучва вас.

Социалните медии се превърнаха в основен елемент от процеса на наемане и търсене на работа. Те не само повишават шансовете ви да намерите работа, но също така дават на потенциалните работодатели възможност да проследят присъствието ви в социалните медии.

Начините по които коментирате, споделяте съдържание или информация за вашия личен и професионален живот в социалните медии, разкриват много за вас. Личните особености, които демонстрирате чрез тези „цифрови следи“, могат да представляват интерес за вашия потенциален работодател както в положителен, така и в отрицателен план.

Прочетете нататък, за да разберете как можете да влияете върху начина, по който ви възприемат другите, и да привлечете вниманието към себе си.

 

Използвайте LinkedIn, за да повишите своята онлайн репутация

Ако сте използвали Trip Adviser, преди да си направите резервация за почивка, или сте проверявали отзивите на други клиенти, преди да купите нещо, знаете колко полезна може да е тази обратна връзка.

„Работодателите често правят подобно проучване на кандидатите за работа, преди да решат да ги наемат. Те биха искали да знаят за кого сте работили и дали вашите бивши потребители са готови да ви препоръчат публично“, пише в статия за вестник „Гардиън“ Ендрю Фенъл, опитен специалист по набиране на персонал и основател на „StandOut CV“, компания, която помага на клиентите си да напишат правилно своята автобиография.

Ако се стремите да се представите пред потенциалните работодатели от най-добрата си страна, LinkedIn е ваш приятел. Регистрирайте си акаунт и ще можете не само да си съставите добре обмислен профил, но също и да получите препоръки от други членове на мрежата.

Намерете други членове на LinkedIn, с които сте работили успешно, свържете се с колеги и клиенти и поискайте от тях да добавят своите препоръки. По този начин можете да покажете на потенциален работодател колко ефективна е вашата работа, без да изпращате автобиография.

 

Не е достатъчно да се погрижите само за профила си в LinkedIn, а в същото време да оставите вашия акаунт във Facebook да развали доброто впечатление!

Точно както вие бихте проверили няколко различни уебсайта, за да решите дали желаете да купите нещо, потенциалният работодател също може да не се ограничи само с проверка в LinkedIn. Поради това следва да се уверите, че вашето онлайн присъствие ви представя в подходяща светлина: преценявайте как снимките и коментарите, които публикувате, ще бъдат възприети от някой, който обмисля да ви наеме на работа.

Публикувайте информация, която би заинтересувала работодателите, демонстрирайте дейности, които са свързани с работата, към която се стремите, и секторите, в които желаете да работите. „Активното присъствие в мрежата ще ви даде по-голяма достоверност и ще повиши значително шансовете ви да получавате покани за интервюта“, казва Ендрю.

 

Смятате, че не е достатъчно да се представите само чрез профили в социалните медии? В такъв случай можете да създадете собствена интернет страница

С помощта на съвременните софтуерни инструменти можете да си направите собствен уебсайт по-лесно от когато и да било. Ако не сте уеб дизайнер, може да ви е полезно да прегледате съветите и идеите, публикувани от Canva, онлайн инструмент за уеб дизайн.

След като си създадете идеи за това как искате да изглежда вашият уебсайт, напишете текста, изберете подходящи изображения и създайте сайта. Дори уебсайт в обем от една страница може да служи като витрина за вашите умения и като електронна визитна картичка.

Не се задоволявайте с това и използвайте вашия уебсайт, за да представите вашите качества и умения без ограниченията, характерни за традиционната автобиография. Авторите на текстове могат да представят свои публикации, а дизайнерите — своите продукти. Разработването на уебсайтове вече не е достъпно само за програмистите — услугите за самостоятелно изграждане на уебсайт могат да ви помогнат да се сдобиете с работещ уебсайт срещу малка месечна такса.

Източник: https://ec.europa.eu/

Подкрепете ни

Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата