Различията в качеството на преподаване са големи, смята просветният министър

2 юли, 2009 11:55 | Висше образование | Няма коментари

Различията в качеството на преподаване са големи, смята просветният министър

Решението за скалата за оценяване на изпитите за кандидатстване след 7 клас е мое. Ако има някакво недоволство или въпроси, те трябва да бъдат отправяни към мен. Това каза министърът на образованието Даниел Вълчев в предаването „Тази сутрин” на БТВ, цитиран от Агенция „Фокус“.  Той смята, че по четири критерия трябва да се преценява трудността на изпитите – средния успех, наличието на двойки, непреодолимите задачи и графиките с оценките. Резултатите сочат, че средният успех от миналата година досега е спаднал с 0,06. Разликата в броя на двойките от миналата година до сега е само 6. На-трудната задача не е решена от 3 хил. деца. Графиките за тази и миналата година са почти еднотипни. В този случай няма основания за промени в скалата, обясни министърът. Данните не показват, че задачите са били по-трудни. Той каза, че оценките нямат значение. Целта им е единствено да могат да бъдат класирани кандидатите.
Вълчев не смята, че промяната в броя на часовете по определен предмет ще доведе в промяна на обема от знания. Големият проблем, според него, е че има много големи различия в качеството на преподаване. Този проблем няма да се реши с увеличаване на броя на часовете, смята той.
Министерството е стартирало програма всяко училище, в което има проблем с употребата на български език от деца от малцинствата, да получи допълнително финансиране с цел задържане на децата в училище. В новия правилник на министерството, който ще започне да действа от началото на новата учебна година, се дава възможност за установяване на комуникативните възможности на детето още в детската градина, обясни министърът. Всяко дете, което няма добри комуникативни възможности, ще бъде поето със специална грижа. Вълчев беше категоричен, че в България един човек не може да прогресира, ако не знае български език.
Според просветния министъра е нормално предизборните дебати да са на ниско ниво. „Истината е, че ние не се научихме – хората в публичния живот, да казваме какво наистина предстои”, каза той.

Подкрепете ни

Теми:
Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата