"Вида" на Иван Джуренов за изпита след 7 клас

27 май, 2010 09:33 | 7 клас | 58 коментара

"Вида" на Иван Джуренов за изпита след 7 клас

Преразказ от името на Вида на разказа „Вида“ на Иван Джуренов трябва да напишат учениците на изпита по български език и литература след 7 клас, който тече в момента.

Двете контролни теми, които бяха изтеглени са:  1. Прочетете текста и преразкажете от името на Хан Омуртаг произведението „Хан Омуртаг“ от Ангел Каралийчев
2. Прочетете текста и напишете подробен преразказ от името на момчето на разказа „Радост“ от Елин Пелин.

Отговори на теста

Подкрепете ни

Теми:
Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата

  1. родител коментира на 27 май, 2010 г., 09:46 ч.

    Абе какъв е тоя Чуренов, аз не съм го и чувал. Не съм чувал и сина ми да се подготвя за подобен разказ. Много странен подбор от министерството, не мислите ли?

  2. друг родител коментира на 27 май, 2010 г., 10:46 ч.

    Нямам какво да кажа!!! Удивлява ме способността на „специалистите“ в МОМН!!! Как пък една изпитна кампания не направиха нормално. Все трябва да има драма, скандал, мъка! За първи път чувам този автор! На всичко отгоре има 30-тина творби и е роден в началото на миналия век!!! – да живее Гугъл! И това е – а въпросния разказ сигурно трябва да потърся в Националната библиотека, вероятно с предварителна заявка!!! Нямам думи, но явно това е била и целта – и деца и родители да останем безсловесни!

  3. Никол коментира на 27 май, 2010 г., 10:53 ч.

    И аз съм възмутена от този избор. Как изобшо може да попада сред избраните теми подобен адски непознат автор. Някой трябва да даде обяснение!!!

  4. Simona коментира на 27 май, 2010 г., 11:02 ч.

    Не мога да разбера защо се тревожите толкова.Тескта трябва да е напълно непознат.Децата просто трябва да го преразкажат.Не е необходимо да е известен автора.Напротив-произведението не трябва да е познато.Миналата година като дадоха Иван Вазов- та какво.Днешните деца трябва да го четат с преводач поради това,че в рдумите в произведенията му отдавна не са в употреба и има страашно много турцизми.Аз не виждам проблем ,че никой не познава автора Джуренов-дано децата да са се справили.

  5. vvaall коментира на 27 май, 2010 г., 11:05 ч.

    Родител е постал част от текста – възмущението ми е пълно:
    1.Дълги тромави изречения, включващи голям период от време;
    2.Пълно с диалект – прекия, пруст и т.н
    3.Неправилно (поне според това което учат децата) използване на времената на глаголите;
    4. и какво ли още – не съм открил;а целия текст.
    Този път „специалистите“ надминаха себе си. Добре, че децата ни са умни.

  6. ispitii коментира на 27 май, 2010 г., 11:18 ч.

    Разказа беше толкова труден и пълен с всякъкви БГ диалекти.При първият прочит всички се объркахме повече,а като раздадаха писмен вид на разказа ни беше нужно не 15 мин. а 1 4ас,за да можем да си добием някаква представа…..

  7. друг родител коментира на 27 май, 2010 г., 11:34 ч.

    Не съм сигурна, че това е целия текст, но поне ще ви даде представя:

    ВИДА
    Сърдит на всички богове и на целия свят се прибра старият, беловлас Вулица – князът на голямото славянско племе – северците. Скочи от коня си пъргаво, макар че много години се редяха на гърба му. Даде поводите на дъщеря си Вида. Жена му Тиха го посрещна и му помогна да се съблече и събуе. Тя не посмя нищо да попита. Откак едничкият им син Славун беше отвлечен с измама от ромеите, те се разбираха само с погледи…
    Старият обикаляше земята – от изворите на Тича до морето, където живееше племето им, за да намери достоен мъж между тях, който да застане начело на северската войска. Българският хан му беше обещал да започне война с ромеите заради отвлечения Славун. Беше заръчал на стария княз да подготви племето си. Всичко беше добре, но нямаше кой да го поведе. Вулица беше стар, много стар за такъв поход. Между съплеменниците обаче не се намери сърцат мъж досега…Вярно е, че ромеите са страшна сила, а като Славун друг няма…
    – Ех, как боговете не ме надариха с поне още един син! – заядосва се гласно Вулица, като дърпаше бялата си брада. – Десет деца ми се родиха, все дъщери и само един едничък син! Де да имах още един, брат брата да брани, да не остави Славун в чуждите ръце!Изгледах девет щерки, девет чужди късмета!…
    Старият мъж запроклина и боговете, и себе си, и деветте си дъщери, като най-много кълнеше Вида – най-малката и единствено неомъжена дъщеря…
    Застанала на пруста, след като прибра и нахрани бащиния си жребец, Вида се заслуша в лютите клетви на баща си. За първи път чуваше такива думи от бащините си уста…
    Сълзи закапаха от очите на момичето. Втурна се към горницата на къщата и преди да отвори вратата, се спря задъхано. С ръка притисна сърцето си, което биеше разтревожено. Избърса сълзите си, бутна вратата и влезе. Баща й не я усети и продължаваше да пустосва. Вида постоя така за миг и сетне през сълзи продума:
    – Тате, мили тате! – гласът й затрепера като духнат лист. Недей кълни, тате, не проклинай! Рожбите ти са дар от бога, не бива да се противиш на божията воля!
    Старият се обърна като попарен. В първия миг той не схвана какво казва момичето. Но сетне, изведнъж проумял, се разлюти още повече… Де се е чуло и видяло такъв срам, такъв позор? Щерка да отвори уста против баща си!…
    Вулица се готвеше да произнесе още по-страшни клетви против непокорната си дъщеря и дори вдигна ръка. В тоя миг обаче на портите се почука силно и клепалото заби зачестено – съобщение за беда…
    По-злокобно от глутница гладни вълци завиха втурналите се към прохода ромейски пълчища. Виковете им смразиха кръвта на шепата защитници на Брегава и те побягнаха нагори към височините, сподирени от ромейските копия и стрели. Проходът беше свободен и пътят за столицата Плиска открит. Ромеите бързаха, докато е светло. Те бяха свикнали да се сражават в полята, а тук беше теснина със стръмни, почти отвесни скатове и надвиснала отгоре тъмна гора. Тук ромеите се чувстваха стеснени и притеснени. Бяха нападнали, защото бяха чули, че след отвличането на Славун, проходът не се охранява…

    Изведнъж пред бягащите северски войски се пръква сянка. Източва се и се застоява. Счува се вик. Остри думи екват:
    – Стойте, стойте, юнаци! – гласът трепери, не може да се разбере мъж ли, жена ли говори.
    Спряха се бягащите. Пред тях от гъсталака изскочи жена, облечена цяла в бяло, с разпуснати дълги коси и пламнали от огън очи. Тя не говори, а заповядва:
    – След мене, юнаци! Стиснете здраво копията си! Опънете силно лъковете си! Мене сам бог Перун ме праща, помощ да ви дам! Напред, жив да не остане нито един ромеец!
    Войниците са омаяни от силните думи на жената. Та това е горска самодива! И сам Перун я изпраща, бог над всички богове!
    – Напред, момци! Ще победим врага!
    Мъжете стисват копия и мечове, опъват тетивата и тръгват след самодивата. Нейната смелост е смелост на всички! Нейната развяна коса е тяхното знаме!
    След малко, като откъсната пряспа сняг о старопланински връх, помитащи всичко по пътя си, северците се спуснаха върху ромейските войски, които пъплеха из прохода. Затриха всички до един, а предводителя им, брат на кесаря, хванаха в плен, за да го разменят със своя роден юнак Славун…
    Стихна боят. В крайна почуда всички видяха, че не самодива ги е предвождала в лютата битка, а сама Вида мома, най-малката дъщеря на княз Вулица…
    Бащата като научи, се просълзи от умиление и възхита. Прегърна дъщеря си и я благослови, като изрече бащина благословия:
    – Нека и последният, който дойде на нашата земя, щерко, да научи за твоя чутовен подвиг!
    Българският хан нареди пък да й се издигне дворец с кули на онова място, където тя срещна в тъмната нощ бягащите северски войски и ги поведе към победа

  8. стефи коментира на 27 май, 2010 г., 11:51 ч.

    Току що излизам от изпита и текста беше ужасноо труден .. Справих се , но и записа който ни пуснаха ( запис на който жена чете текста ) беше трудно разбираем . Тестовата част не ме затрудни особенно . С една дума ученик на средно ниво може да вземе 70 точки от 100 с лекота .

  9. Ангел коментира на 27 май, 2010 г., 12:05 ч.

    по тъпа тема не можаха да дадат. при това написана от ТЪП пазарджишки ТЪПАК

  10. Красимир коментира на 27 май, 2010 г., 12:06 ч.

    Аз съм седми клас и писах по тази тема! Не беше много трудно! Произведението е интересно! Възмутен съм от качеството на записа на звука!

  11. Криси коментира на 27 май, 2010 г., 12:11 ч.

    сега излизам от изпита и текста беше отврат. самия тест ставаше но преразказа беше много гаден. почти нищо не схванах :S:S

  12. Мариан коментира на 27 май, 2010 г., 12:11 ч.

    Баба Вида във Видин …

  13. samuila коментира на 27 май, 2010 г., 12:16 ч.

    Lele pulen ujas tova be6e ujas !!!!

  14. БОБИ коментира на 27 май, 2010 г., 12:27 ч.

    ТОЗИ ПРЕРАЗКАЗ БЕШЕ САМО ЗА НАШИ ХОРА – КОИТО ПРЕДВОРИТЕЛНО ЗНАЯТ ТЕМАТА И ЗАТОВА И КАЧЕСТВОТО НА ЗВУКА БЕШЕ ПОДХОДЯЩ – ЗА ПО-СИГУРНО САМО „НАШИТЕ“ ДА УСПЕЯТ………

  15. Борис коментира на 27 май, 2010 г., 12:29 ч.

    Super mina maturata, neznam kakvo protiv neq imate , no prerazkazut trqbva da e na nepoznat tekst … Az sam go pravil sus sushtata didenticheksa zadacha , zashtoto sam se podgotvql !

  16. zdravko коментира на 27 май, 2010 г., 12:32 ч.

    MN tup tekst. Polovinata tekst ne mojah da go shvana teq za kvo go dadoha nz ama sigurno sa mn zle i ne sa ni gledali literaturite za 7 klas. Nadqvam se da ne e taka po mat

  17. Васи коментира на 27 май, 2010 г., 12:35 ч.

    Tekstaa beshe ujasen ! Tyko 6to svarshihme no az nisahto ne naprawih .. nqmam dymi zashto iskat da ni zatrydnqt tolkova?!!

  18. Слави коментира на 27 май, 2010 г., 12:40 ч.

    текста беше много гаден,пълен с непознати думи а автора никой не го е чувал.теста беше по-лесен,но няма добри изгледи за преразказа

  19. icaka коментира на 27 май, 2010 г., 12:40 ч.

    ot kude da izteglq testa ?

  20. icaka коментира на 27 май, 2010 г., 12:43 ч.

    ot kude da izteglq testa ? pls kajete mi 4e tursq tuka 1 4as 😀

  21. ПЛами коментира на 27 май, 2010 г., 12:52 ч.

    teksta naistina ne be6e lesen.ima stra6no mnogo podrobnosti,a na wsichko otgore beshe PODROBEN prerazkaz.imashe mnogo trudni dumi i imena.dadoha ni samo 15 min. za pro4it.az li4no uspqh da go pre4eta 1 pyt i na vtoriq kam sredata ve4e gi sabraha..

  22. Мила Скаранкос коментира на 27 май, 2010 г., 13:01 ч.

    И все пак, дъщеря, която учи в 31во СУЧЕМ ми каза, че в тяхната зала е имало достатъчно добре подготвени деца, които за около 10-15 минути са успели да направят преразказа, значи са познавали добре текста. Също така, силата и качеството на звука при мъзпроизвеждането са били с доста лошо качество, което според нея е умишлено. И естествено да е така, щом има „подготвени“ за темата деца.
    Но каквото и да си пишем тук, ще си остане само в „каналите“ на интернет пространството.Дано децата ни имат шанс. Успех на всички.

  23. Мила Скаранкос коментира на 27 май, 2010 г., 13:01 ч.

    И все пак, дъщеря, която учи в 31во СУЧЕМ ми каза, че в тяхната зала е имало достатъчно добре подготвени деца, които за около 10-15 минути са успели да направят преразказа, значи са познавали добре текста. Също така, силата и качеството на звука при възпроизвеждането са били с доста лошо качество, което според нея е умишлено. И естествено да е така, щом има „подготвени“ за темата деца.
    Но каквото и да си пишем тук, ще си остане само в „каналите“ на интернет пространството.Дано децата ни имат шанс. Успех на всички.

  24. evka коментира на 27 май, 2010 г., 13:04 ч.

    Аз също съм 7-ми клас и писах по този хм.. разказ!
    Беше ужасно. Качеството на звука беше отвратително и половината не можах да го чуя. Текста беше сложен, гаден. Не знам от къде го изкопаха тоя текст, но аз съм възмутена!

  25. друг родител коментира на 27 май, 2010 г., 13:05 ч.

    teenviewsofia.comето го текста:

  26. Тони коментира на 27 май, 2010 г., 13:11 ч.

    Ако сме научили децата си да четат книжки от ранна детска възраст и им помагаме да се подготвят за тези важни изпити – няма място за притеснение!

  27. kaka MARA коментира на 27 май, 2010 г., 13:29 ч.

    tova be6e nai tapata tema v istoriqta na MON
    m****** im da е** na MINISTERSTVOTO
    i na toq pazardji6ki tapanar
    XAXAXA

  28. vTY коментира на 27 май, 2010 г., 13:36 ч.

    TUKOSHTO SE PREBIRAM OT IZPITA
    TEKSTA BESHE ACKI NEPOZNAT I TRUDEN
    IMASHE STRANNI IMENA
    MOLQ KAJETE KADE MOGA DA VIDQ OTGOVORITE NA TESTA DA SE OPITAM DA SI GI SVERQ KOLKOTO SAM ZAPOMNILA OTGOVORITE MI

  29. Гери коментира на 27 май, 2010 г., 13:44 ч.

    Беше отвратително.. Простоо.. Текста – отвратителен пълен с диалектни думи..(дори квесторите ни не ги бяха чували някои ;х)
    Качеството на записа – отвратително (аз половината не можах да го чуя)
    Квесторите – идиоти.. (постоянно си приказваха нещо щото им беше скучно..)
    Теста – сравнително лесен :)
    На кратко казано.. ПЪЛНА ИДИОТЩИНА.. нямам идея от къде им идват тея идеи обачее.. ;х;х

  30. NIAMA ZNACH коментира на 27 май, 2010 г., 14:16 ч.

    Ужасен правопис на участниците във форума! Няма верен пълен или кратък член!!! Ниска грамотност, щом се пише „ацки“ за „адски“, „se prebiram ot izpita“ и др. Какво ли да се очаква като резултат? Като че ли текстът няма да бъде виновен…….

  31. Stansilav Delchev коментира на 27 май, 2010 г., 14:32 ч.

    Predlagam na vsichki uchenici da napravim forum i po tleleviziqta da go dadat . Nie pisaxme ujasen prerazkaz. testa stavashe obache prerazkaza ujas. Te teq ot MON hich ne mislat dali i te ako ne znaeeha teksta shtqha da go usvoqt za 15 minuti :@:@:@

  32. pxaxaxa коментира на 27 май, 2010 г., 14:33 ч.

    ^^ tuk e sait za obsujdane ne da gledame gramatika i razni ne6ta kadeto trqbwa da q gledame si q gledame ;]]

  33. ... коментира на 27 май, 2010 г., 14:34 ч.

    Не разбирам защо голяма част от пишещите тук са очаквали преразказът да е на изучаван и лесен текст.

  34. pxaxaxa коментира на 27 май, 2010 г., 14:34 ч.

    gledane** izwinqwam se ;D

  35. Svetlio коментира на 27 май, 2010 г., 14:38 ч.

    Първо качеството на записа беше мн. лошо-онази мънка под носа си.Ония от министерството защо не са си прослушали диска.Това ли са най-добрите диктори?Или за нас се учат да бъдат такива!Но иначе теста го бива.

  36. седмокласник коментира на 27 май, 2010 г., 14:42 ч.

    Това, че вие не можете да запомните текста не значи, че е труден!
    На нас като ни го „дадаха“, както казвате вие, всички се справиха за 15 минути и после го преразказаха добре.

  37. kukla коментира на 27 май, 2010 г., 14:49 ч.

    nqkoi znai li skalata za ocenqvane ?

  38. Мариела коментира на 27 май, 2010 г., 14:54 ч.

    Това си беше почти като уурок по История. Малко ми беше трудно да го преразкажа и то от името на Вида. И там, където тя излиза от гората от нейно име ли трябваше да е… или от името на неутрален разказвач… Не знам. Но все пак направих, каквото можах и мисля че доста добре съм се представила (с малки изключения разбира се).

  39. ученик коментира на 27 май, 2010 г., 15:28 ч.

    ще си позволя да задам въпрос на всички родители колко от вас могат да разберат текста в рамките на 15 мин. за запознаване с текста въобще не включвам онова гъгнещо шумене което касетофона издаваше.

  40. ученик коментира на 27 май, 2010 г., 15:38 ч.

    аз сега прочетох текста даден от „друг родител“ да това е текста, но тук са изчистени деалектните форми.

  41. tedi коментира на 27 май, 2010 г., 15:47 ч.

    abe kv0 se nedowolni,az deto NE UCHA MN. imam 2 greshki! (proverqvahme gi s gospojata) Apuk teksta (mn interesen tekst..) Twa e qkoto 4e i predi sum pravila prerazkaz na Vida 😉 taka4e twa be6e superrrr lesno!Zatowa blagodarq i na u4itelkata si po bulgarski :* I oswen towa za posledniq wupros da kajem kakwo razbirame pod „budna kru4ma“ predi6niq den gospojata go kaza 1000 puti!!!! :) Wsi4ko be6e superrr ;*

  42. друг родител коментира на 27 май, 2010 г., 15:55 ч.

    Това намерих в нета кята текст, възможно е да има нечии редакция. Жалко наистина ако е прав по-горе онзи, който написа, че „ТОЗИ ПРЕРАЗКАЗ БЕШЕ САМО ЗА НАШИ ХОРА – КОИТО ПРЕДВОРИТЕЛНО ЗНАЯТ ТЕМАТА И ЗАТОВА И КАЧЕСТВОТО НА ЗВУКА БЕШЕ ПОДХОДЯЩ – ЗА ПО-СИГУРНО САМО “НАШИТЕ” ДА УСПЕЯТ………“ Аз, честно да си призная имам същото усещане! Не съм била в клас, за да съм чула и видяла, но от лаконичните обяснения на дъщеря ми и най-вече „имаше някои, които написаха преразказа за 15 минути“ – говори за предварителна яснота по някои въпроси относно Вида и Джуренов!
    Жалко, у нас май аршинът никога не е бил и няма да бъде еднакъв за всички!!!

  43. Кристиян коментира на 27 май, 2010 г., 16:27 ч.

    Този преразказ парво беше на автор които вопште никои не познаваше.Когато го пуснаха на касетофона , не се разбираше какжо се приразва.а за 15 мин. е невазмойно за ученик от 7 клас да го разбера,а комоли да направи преразказ.Не говоря само от моя позиция а всички мои приятели и саучченици неможаха да го разберат.

  44. Галя коментира на 27 май, 2010 г., 18:06 ч.

    Добрее де…тия от министерството като са толкова „умни“ нека им дадем такъф тест + преразказа за същото време…поне 50 % са се справили със теста според мен…но текста направо ме закопа!!! :Х

  45. Rumen коментира на 27 май, 2010 г., 18:17 ч.

    kvi sa tiq gluposti nqmam dumi prosto sutrinta kogato mi se naloji da go pi6a tva napravoo… no be6e lesno ;]]

  46. Иво коментира на 27 май, 2010 г., 19:26 ч.

    Този текст беше малко труден, но не чак толкова.Ако беше дадено повече време за прочет нещата щяха да стоят по друг начин . :)

  47. petar коментира на 27 май, 2010 г., 19:40 ч.

    kav be6e toq tekst bate as nemojah da go zapomnq trqbva cql den da go 4eta za da go zapomna are da vidim ministara dali 6e go napravi ako ne sam go zel 6te otka4a :@ :@ :@

  48. vickyy .. коментира на 27 май, 2010 г., 19:50 ч.

    pls kajetee … golqma greshka li e tova che NE spomenah brata na Vida ;( prosto go zabravih bez da iskam a celiq siujet se varti okolo nego i s kolko doly-gore tochki biha me nakazani zaradi tova ..

  49. Lili коментира на 27 май, 2010 г., 21:17 ч.

    Текстът не беше много труден.Няма описания (други години са се падали и по-трудни текстове). Случката е ясна. Е, има по-стари думи, но пък те са изведени след текста, всеки трябва да преразказва със свои думи. Не е задължително всеки да познава автора. Аз съм сигурна, че нито децата, нито родителите познават „Радост“ на Елин Пелин. Текстът се познава от учителите и съм сигурна, че те са го давали за преразказ (подробен и сбит. Аз лично съм го давала за класна работа в 6 клас (сбит преразказ по старата програма). Това е една красива легенда, поместена в помагалото на Цветана Антонова (1996 г.)

  50. Мими коментира на 27 май, 2010 г., 23:27 ч.

    Разказът не е труден.Даже е и приятен.Ако учениците са се упражнявали достатъчно сериозно да преразказват непознати текстове, са се справили. Аз лично съм давала много по-трудни текстове за упражнения.Хубаво е, че разказът е от помагало-„Преразказ на непознат художествен текст. Помагало-сборник за седмокласници и кандидат-гимназисти“-Цветана Антонова.Добре е да се ползват за подготовка такива помагала.Затова е имало деца, които са писали този текст и по-рано.Изпитът не е за „наши“ и „ваши“, просто някои ученици са били по-добре подготвени от други.

  51. майка коментира на 28 май, 2010 г., 11:43 ч.

    Не вижда ли мин. Игнатов, че Милка Коджабашиева е за гонене.Първия модул много лесен, втория супер тъп,пълен с неразбираеми за днешните деца думи, по- дълъг с 60% от миналогодишния текст от Иван ВАзов за много малко време. Защо този текст, едва ли министерството може да даде смислен отговор.Само зам.мин. М.Коджабашиева познава добре този световнонеизвестен автор от Пазарджик.иЗОБЩО КАКВО ОЩЕ ЧАКА МИН. ИГНАТОВ, МИЛКА КОДЖАБАШИЕВА Е ЗА ГОНЕНЕ СЛЕД ТОЛКОВА ГАФОВЕ САМО ТАЗИ ГОДИНА- Първо изтича по нета темата за матурата за 11 клас, сега теста 1 модул мн. лесен, а преразказа нямам думи. Резултатите от 1 модул на всички ще са почти едакви, и става изравняване на силите. Някой има ли мозък в това министерство, нали целта е да се отсеят децата. Може ли човек взет от техникум по облекло/ зам. мин. за средното образование МИЛКА КОДЖАБАШИЕВА/, от 10години зам. мин. , забъркал кашата в средното образование-разбирай претоварени програми, високопарни учебници с наукообразен стил- същия човек сега се очаква да я оправи. Просто няма да стане, ивсичко ще си тече по старому-всяка година гафове…

  52. Анна коментира на 30 май, 2010 г., 18:36 ч.

    Вярно е че текста е непознат,но те нали точно това са казали-преразказ на непознат текст.Въпроса е да го запомним за 15 минути,а не да сме го чели преди.Какво се оплаквате

  53. Desii коментира на 31 май, 2010 г., 21:30 ч.

    teksta beshe adski gadenn nishto ne se zapomnqq naprav0o ujss .. makarr i za nepoznatt tekst spored men trqbvashe da dadat neshty po lesno :]]

  54. Cankov коментира на 1 юни, 2010 г., 17:21 ч.

    Никога не бях чувал за никакъв Иван Джуренов камоли пък за Вида .. Гадното беше за диалектните думи и имаше една част където героят от на когото името се разказва се губи някаде из гората 😀 ,но иначе нищо особенно. :)

  55. Cankov коментира на 1 юни, 2010 г., 17:38 ч.

    И според учителите ние учениците само с помагала трябва да се занимаваме и да не излизаме от къщите си така ли? Еб*х му майката и министерство и чудесиите му ….

  56. Илияна :}} коментира на 4 юни, 2010 г., 18:10 ч.

    От записа нищо не се разбираше… тоя си мляскаше и мрънкаше 😀 и множеството непознати думи в самия текст … А сега като чета изцепките ни само се надявам аз да не съм писала нещо такова :D:D:D
    Като например:
    „Вида оправила баща си, а после и коня му“
    И от теста:
    „Кръчмата е будна, защото Странджата хърка много силно“.
    „Хъшовете отишли там да се веселят след мелето“

    No comment ;x;x

  57. tedi коментира на 5 юни, 2010 г., 18:18 ч.

    Nqkoi znae li kakva e skalata za ocenqvane tazi godina?

  58. alex коментира на 11 юни, 2010 г., 18:33 ч.

    каде мога да си проверя резултата за 7 клас без входящ номер,само с ЕГН