28% от зрелостниците с отлични знания по математика

1 април, 2014 06:00 | Денят, Кандидатстване, Средно образование | Няма коментари

28% от зрелостниците с отлични знания по математика

28% от зрелостниците, които през януари 2014 г. участваха в изследването по математика, са показали отлични знания, надхвърлящи очкванията. Това съобщиха от Министреството на образованието и науката.

Анализът на експертите сочи, че дванадесетокласниците проявяват компетентности, които предполагат активно и самостоятелно учене и участие в обществото. 8% от тях са в пето ниво с получени от 32 до 34 точки. 20% пък са в четвърто ниво като са получили от 23 до 31 точки.

20,4% от учениците имат от 15 до 22 точки и попадат в трето ниво. Според специалистите учениците на това равнище покриват измерваните компетентности и демонстрират възможности да ги използват  целесъобразно в даден контекст. В тяхната подготовка по-голямо внимание трябва да се обърне на задачите, измерващи геометрично съдържание – подобни триъгълници, решаване на задачи за правоъгълен и равнобедрен триъгълник. Резултатите им по задачите със свободен отговор са под средното равнище. Близки до долния праг за покриване на изискванията (в рамките на статистическата грешка) са резултатите, свързани с рационални изрази и неравенства.

Учениците, които попадат във второ ниво, са 30,8% от участвалите в изследването. Те са получили между 8 и 14 точки.

С най-нисък резултат са 10% от дванадесетокласните от първо ниво с резултати от 0 до 7 точки.

В проведения през януари първи етап от изследването участваха 15 111 ученици от всички видове училища във всички области. Изследването се проведе чрез тест, съставен от 21 задачи с избираем и със свободен отговор като максималният брой точки бе 34. Учебното съдържание, включено в теста за изследването, бе върху задължителната подготовка в гимназиален етап до 11. клас включително. Съдържателната рамка е изготвена на базата на учебните програми и държавни образователни изисквания по математика.

След като се проведе изследването и с учениците в 11. клас ще се изготви сравнителен анализ на резултатите и ще се изведат следните характеристики на всяко от равнищата: най-типичното, което учениците могат да правят на съответното равнище; наличието на кои основни способности трябва да характеризират групата ученици на даденото ниво и кои дейности учениците могат да изпълняват на съответното равнище.

Пълен анализ на данните ще бъде направен след провеждането на втората част на изследването през юни 2014 г.

Подкрепете ни

Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата