Второкласник отговаря на въпроси, вижте корекциите на учителката

13 май, 2017 10:16 | Начално образование, Образование | 55 коментара

Показваме част от изходното ниво по околен свят за втори клас тази година. Отговорите на детето всъщност са верни. Вероятно учителката е коригирала отговорите според държавните образователни изисквания (каквото и да означава това). Вероятно верните отговори са повече от един (стрелката сочи наистина към сърцето, а не към торса). Друг е въпросът дали дете във втори клас трябва да нарича тялото си „торс“.

Стрелка сочи единия крак и детето е написало „крак“. Коригирано е на „крака“.

Стрелка сочи към китката и детето е написало „китка“. Коригирано е на „ръце“.

Стрелка се разделя и сочи крак и ръка, така е написало и детето. Коригирано е на „крайници“.

Стрелка сочи косата, детето пише „коса“, но, уви – верният отговор е „глава“.

Така второкласникът остава без верен отговор, въпреки че на всички въпроси е отговорил без грешка.

Родителите са възмутени. Учителите със сигурност имат обяснение за подобни корекции. Въпросът е дали така не правим насила от едно умно дете пълен неграмотник. Дали не създаваме комплекси в детската душа. И дали авторите на учебни помагала не трябва да бъдат по-прецизни в реботата си, за да не изправят родители срещу учители, а между тях – дечицата.

Академика БГ ще продължава да дава примери за безумията, на които са подложени децата. Готови сме да публикуваме всички мнения.

Подкрепете ни

Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата

  1. Iliana коментира на 13 май, 2017 г., 18:36 ч.

    Моля да се отбележи, че в урок 26 Частите на тялото – торса всъщност е обяснен като „труп“, Според учебника на Просвета – автори Мария Кабасанова, Калоян Манолов и Павлина Стоянова.

  2. M коментира на 13 май, 2017 г., 19:40 ч.

    Умно дете! СКАПАНА ДЪРЖАВА!
    След някоя друга годинка и мен това ме чака с дъщеря ми!
    Горките деца! Просто нямам думи! Умни са децата, но глупавата ни система им изгражда комплекси!

  3. Станчева коментира на 13 май, 2017 г., 20:02 ч.

    Що за безумия.Изтеглихме колко тежи чантата на внучката ни ,която е втори клас.Цели 9 кг.Това включва всички тетрадки,помагала и учебници по БЕЛ,Математика,Език/ или др.предмет/, както писалки,моливи и др.принадлежности.Внучката тежи 22 кг..Оставаме образованието да прицени дали децата ни растат здрави и умни!!!!…

  4. Катя коментира на 13 май, 2017 г., 22:05 ч.

    Ама хора не разбрахте ли, че целта е не децата да стават по- умни, а да затъпяват. Нали знаете, че колкото по-прост е един човек, толкова по-лесно се управлява и подчинява. Целта на образователната система е още от малък да ни вкара в рамка и да подтисне всички изяви на индивидуалност и уникалност.

  5. Тодор коментира на 13 май, 2017 г., 22:27 ч.

    До колкото съм прочитал някой учебник за малко по-горните класова , абсолютна боза и си личи неграмотността на авторите. Всичко се пише за обем , всякакви простотии и небивалици, както се казва, много плява и нищо съществено. Не знам хората одобрили учебниците , как спят спокойно , а кой е дал научните титли и звания на авторите написали учебниците …..направо да се чуди човек и да им набие по главите по един на авторите. За съжаление , всичко това е целенасочено и добре обмислено. А като вземат та вкарат и чуждици , абсолютно неясни за авторите, направо ти изпълват душата!!!

  6. Мариела коментира на 14 май, 2017 г., 01:50 ч.

    Това е истинско безумие! Възхитена съм от отговорите на детето! Това биха написали и моите деца, това бих написала и аз! Това трябва да е подсъдимо, както и това, че децата ни са задължени да носят на гръб половината от теглото си всеки ден!! Искам образованието в страната ни да се промени- това е ключът към по-доброто ни бъдеще, към спокойствието и увереността на наследниците ни!

  7. Русалова коментира на 14 май, 2017 г., 07:51 ч.

    Не знам защо някои хора търсят под вола теле…Защо се опитват всячески да изкарат учителите невежи, некомпетентни и тн. Казано е ЧАСТИ НА ТЯЛОТО. За каква коса, китка и крака говорим? Но не…трябва да има повече чувство. Видите ли колко е умно детето, пък тая госпожа…как е могла да го коригира…Не става въпрос за приказки от обща култура, а за урок по Околен свят. Трябва да се усвоят термини и нови знания.

  8. Соня коментира на 14 май, 2017 г., 07:52 ч.

    Не искам да влизам в излишни препирни или да подкрепям нечие мнение, но ако родител не е наясно с изучаваната тема /т. е. да я е прочел и обсъдил с детето си/, най- вероятно е възхитен само от детето си и възмутен от поставена оценка. Би следвало тези му емоции да си обсъди с учителката, не и във виртуалното пространство. Часовете и за индивидуални консултации са за тези неща.Косата, китката и сърцето не са части на човешкото тяло.Във втори клас частите се учат обобщено, за да се спази принципа на достъпност и ред други сложни неща. Единствено може да се повиши оценката за оригиналност при интерпретиране на условието на въпроса, което е смешно и е в правомощията само на родителите.

  9. П. С коментира на 14 май, 2017 г., 08:14 ч.

    Недопустимо е дете на края на втори клас (8-9) години да прави такива „умозаключения“. Учителя учи, а родителите затвърждават наученото. Докато се излива толкова помия върху учителите, а не се търси причината в самия родител ще има все по неграмотни деца. Стига вече, че ми писна хора, които хвърлят таблета в ръцете на децата си да намират кусури на Учителя!!! Осъзнайте се малко вече!!!

  10. Иванова коментира на 14 май, 2017 г., 08:25 ч.

    Въпросът към тази схема е да се изброят частите на тялото, които се изучават в отделен урок. Сърцето е орган, за който не се учи във втори клас/не се класифицират и назовават вътрешните органи/. Схемата е взета от страничката в учебника, където детайлно е описана, обяснена и коментирана с децата.Тук некоректно авторът на статията е решил, че учителката ще пише слаба оценка на ученика. Тя е длъжна да коригира, но това не означава, че оценката ще бъде намалена заради мн. число на думата „крака“. В крайна сметка от този урок детето трябва да запомни САМО 5 нови понятия, които да разпознава като части на човешкото тяло.

  11. Иво коментира на 14 май, 2017 г., 09:13 ч.

    Веднага напуснете страната с гениалните си дечица и се заселете в САЩ

  12. Десислава Стоянова коментира на 14 май, 2017 г., 10:18 ч.

    Моля ви,господа и дами министри отворете учебниците и учебната програма преди 25 -30 години и сравнете с това което правите в момента и си вземете поука.Колкото повече щуротии измисляте,толкова са по-неграмотни децата ни.

  13. Кара коментира на 14 май, 2017 г., 12:16 ч.

    Струва ми се, че разбирам защо на учителката се е наложило да коригира отговорите. Защото въпросът е за части на тялото и най-вероятно децата са учили, примерно: “ Тялото се дели на ТРИ основни части – глава, торс и крайници, които включват крака и ръце.“ Оттам нататък другото са съставни части на тези три основни части, които пък се състоят от свои съставни части … така може да се стигне и до микрочастиците на материята. И ако това е тест, даден от МОН, учителката не може да си позволи да признае други отговори, защото подобни идват с допустимите варианти за отговор. Мен би ме притеснило по-сериозно ако тя не обясни на детето защо има по-нисък резултат и при оформянето на годишната му оценка не вземе предвид, че това дете е много наясно с човешкото тяло. А колко е нефелна образователната система, е много по-обща и сериозна тема.

  14. Искра Георгиева коментира на 14 май, 2017 г., 14:14 ч.

    Детето ,за възрастта си дава верен отговор.Но ,в учебника изрично са записани трите основни части на човешкото тяло- глава , торст и крайници! И само това , според мен е верния отговор. Всякакви други допълнения ( косата например ) са излишни.

  15. Искра Георгиева коментира на 14 май, 2017 г., 14:31 ч.

    Да се замислим малко преди да плюем . Скапана била държавата -втръсна ми от това изречение.И ако е така , не сме ли всички ние виновни за това?

  16. Катя коментира на 14 май, 2017 г., 14:59 ч.

    Аз съм учителка… и съм подложена на тормоза, на който са подложени децата. Нооо… има различни учители. Поправките може да са направени от криворазбраното „правилно“ от учителите. Може да са направени, обаче, с ясното съзнание, че детето е отговорило правилно, но това не му върши работа, защото при външни оценявания и изпити не се иска то да е умно и да разбира, а да е назубрило зададените термини.
    Уважаеми родители, във Вас ми е надеждата – реагирайте, да даваме отпор на безумието заедно. Имам 29 години занимания с деца. Отговорно – побъркахме децата.

  17. Бай Спас коментира на 14 май, 2017 г., 15:10 ч.

    Поне свястна снимка да бяхте сложили, много ниско нивото, обезсмисля всичко казано.

  18. Алекс коментира на 14 май, 2017 г., 16:26 ч.

    Това са безумия! Аз самият съм в 6.клас, не си спомням да съм наричал горната част от тялото -торс никога! Относно теглото на раниците- момче съм, имам мускулна маса и все пак училището ми е 4-етажно и от първия до последния етаж са стълби, а раницата ми – 13кг. Това е безумно! Аз имам чувството, че се превръщам на пехотинец още малко! Особено след час по ФВС, изморен и полу-мъртъв от умора, аз трябва да се кача до музиката ( от партера до 4-тия етаж) и тогава раницата ми е 15+ кг! Взех мерки и вече не нося учебници…само учебника по математика ми сваля голяма част от теглото. Решението на този проблем е да не се носят всички възможни неща.

  19. Ваня коментира на 14 май, 2017 г., 16:26 ч.

    Сина ми е вече 5-ти клас на такива глупости се нагледах,че не е истина.Контролно от 20 въпроса, 19- верни оценка 3,обясни после на детето че има смисъл да учи.Контролно по литература сина ми написал хубав,задраскано и поправено на красив,отговора не е счетен за верен.Пак контролно-няколко изречения с пропуснати думи,трябва да се попълнят думите на местата след проверка от моя страна се оказва,че текста е от учебника и за да е вярно трябва да е бил назубрен.И още толкова безумия…

  20. Татяна Събева коментира на 14 май, 2017 г., 17:11 ч.

    Наша приятелка донесе тетрадката на внучето си. Задачата е да се образува определение от „дете“ и ученичката пише „детски“. Учителката поправя на, няма да повярвате, „децки“, като посочва дума за сравнение „деца“. Онемяхме.

  21. Тодорова коментира на 14 май, 2017 г., 18:50 ч.

    Материала е труден за възприемане. Моето дете е във втори клас и когато си говорим помежду си той има знанията за материала, който учат. Тестовете го объркват и винаги изкарва слаби оценки и недоумява защо. Не мога да разбера защо има подвеждащи въпроси , като основното в момента е да разберат материала. Не е нужно да объркваме децата. Важното е да им обясним простичко и ясно уроците , така че да ги разберат.

  22. Деница Т. коментира на 14 май, 2017 г., 18:53 ч.

    Да не се чудите след 10 години това дете защо е на Терминал 2.

  23. Божидара коментира на 14 май, 2017 г., 18:59 ч.

    Това е възмутително!имам дъщеричка на 9м., смятаме със съпруга ми,щом навърши 6г. Да замин за Германия там да учи. Колкото и да ни се иска да останем заради бабите и дядовците,там ще получи по-добро образование.

  24. Василева коментира на 14 май, 2017 г., 19:10 ч.

    90% ОТ ДЕЦАТА СА С ГРЪБНА4НИ ИЗКРИВЯВАНИЯ!

  25. Georgiev коментира на 14 май, 2017 г., 20:08 ч.

    И на работа е така,ама жалко ,че децата се сблъскват с тази жестока липса на въображение и непоносимо тъсногръдие на системата за роботи.

  26. Михайлова коментира на 14 май, 2017 г., 20:42 ч.

    Нищо добро не ни чака!
    Превърнаха децата ни в прегърбени неграмотни истерици! И продължаваме да търпим този геноцид! Системата или ние, дето търпи, сме за бой?
    В цял свят децата ползват интернет. Вече има и български електронни учебници. Няма дете без телефон, компютър или таблет. Защо не се ползва тази система и не свалят непосилно тежките чанти от гърбовете на мъниците???
    Кой от нас може всеки всеки ден, в продължение на години да носи на гърба си една трета от собственото си тегло? Но децата ни са длъжни да го правят под страх от порицания и забележки.
    В каква държава живеем?! Какво бъдеще очакваме???

  27. диана коментира на 14 май, 2017 г., 21:04 ч.

    Образователната ни система е пълна трагедия.Какво да кажа ,че да я ремонтирам…??“ученикът се нуждае от добълнниттелни упражнения не изивява участие в час “ и в просвета не ме отброиха и така …затова пък имаме перфектен англиийски и в англия не питат даже дали имаш диплома

  28. Ванева коментира на 14 май, 2017 г., 21:30 ч.

    Ами, да мислим за друг тип училища. Не виждам друг вариант. Това е подигравка. Гавра с подрастващите, било то гении или не. Резил е.

  29. Ана коментира на 14 май, 2017 г., 21:58 ч.

    За съжаление сега не е важно какво пише в учебниците, а да се издават нови такива, за да има нов печат, ново завъртане на пари. Всичко се свежда до пари в нашата образователна система. Дори ученикът в училище е просто сума пари за месец, а не дете, което трябва да получи знания (и дисциплина). Кой проверява писаното в учебниците и кой ги допуска такива? Отговорът за съжаление е, че никой не ги проверява действително, всичко се прави просто за протокола…

  30. Б коментира на 14 май, 2017 г., 22:44 ч.

    Теста и миналата година беше съвсем същият.И моето дете беше допуснало „грешки“.

  31. Маркова коментира на 15 май, 2017 г., 00:02 ч.

    Всеки може да покаже някакъв лист.Ама на кого е,кой го е проверил? Ничии! Жива манипулация! Не вярвам! Може и вие Акадвмика да сте го написали! Докажете ми,че не стоите зад всичко това!

  32. Milene коментира на 15 май, 2017 г., 02:46 ч.

    6-ца на детето
    2 на учителя и всички отговорни за
    малоумния тест

  33. николай коментира на 15 май, 2017 г., 06:02 ч.

    На кой му пука за децата. Те тея учебници са толкова много само по математика и Български език и литература,че то може свят да ти се завие.Важното е да могат да се продават ,защото някой трябва да печели. Не е като едно време едно издателство и толкова.
    И после ББ нека да обяснява,че образованието е приоритет на Това правителство.
    Детето ми е 2-ри клас.

  34. sdushkova коментира на 15 май, 2017 г., 06:12 ч.

    Образцов учител – поколение без въображение!
    Учителствуването е призвание, а не професия !!!

  35. sdushkova коментира на 15 май, 2017 г., 07:40 ч.

    „Майката му е“ в интерпретация на съдържанието и информацията, ако искаме да постигнем креативност и интерес..И.. голямо сърце…

  36. Милушева коментира на 15 май, 2017 г., 08:19 ч.

    Винаги е имало определени изисквания по отношение овладяването на учебния материал и знанията на учениците. Тези изисквания съществуват още от времето на соца. В България все още се работи по стандартни схеми и програми и учениците се стандартизират. Не се дава свобода на мислене и не се толерира, защото това е пътят, който е наложен по времето на социалистическата партия. Съзнанието ни от тогава е промито и е трудно да бъде разчупено. Изисква се мноооого , много време за целта.

  37. Сарайдарова коментира на 15 май, 2017 г., 09:59 ч.

    Безумието в образованието на децата продължава!
    Миналата година имаше подобни кретении.
    Потокът трябваше да е само ШУМЕН!
    Не можеше да е ЗАБЪРЗАН по планинските склонове, ПРЪСКАЩ водни капки по лицата ни…
    Е!
    Ама какво се чудим?!
    Миналата година В.Кастрева изстреля сумати крилати глупости в един сутрешен блок!
    И какво?!
    Ами пак си е на същия пост,
    и си коли,
    и си беси…

  38. F коментира на 15 май, 2017 г., 10:31 ч.

    Единствено за сърцето не мога да се съглася със статията.

  39. Райна Райкова коментира на 15 май, 2017 г., 11:16 ч.

    Много е добре правите,като ни показвате безумията,с които посягат на нашите деца и /най-меко казано/ ги обезличават под предлог,че ги образоват!По-скоро образоват мен,като ми поднасят нови за мен понятия като например „функционална неграмотност“ и други подобни,плюнчейки се в „загрижени“ и „сериозни“ дискусии във връзка с образованието на децата ни!
    Позорно е за всички нас,като го допускаме!Лично аз мисля,че това е по-пагубно дори и и от ниската раждаемост!Крайно време е да предприемем реални действия и да прекратим това обезобразяване на нашите поколения!
    За съжаление аз нямам преки наблюдения върху „образователната“ ни система и трудно мога да предложа някакви адекватни идеи за промяна,но с радост ще подкрепя всякак /с подпис,присъствъе и…/ такива!

  40. Диди коментира на 15 май, 2017 г., 12:13 ч.

    Корекциите са правилни. Аз съм минала този материал и в случая става въпрос за части на тялото, а те са: глава, торс и крайници (ръце и крака). Там където госпожата е добавила буква не е взела точки, но за коса, сърце и китка точки се взимат. Косата не е част на тялото, а китката е част от ръката. Сърцето е орган. Има много нередности в учебниците, но в конкретния случай не е така!

  41. Димитър Атанасов - Кабули коментира на 15 май, 2017 г., 12:28 ч.

    Преди много години, в зората на дИмокрацията, на едно събиране на преподаватели и училищни директори казах, че в тези дрехи образованието ни е заприличало на клошар – от постоянната им смяна, т.е. от постоянната смяна на възгледите на постоянно сменящи се министри на образованието. Че училището СПРЯ да прави учение, превръщайки се в гара разпределителна на пари, пари и само пари. След толкова години проблемите в двете основни министерства на живота и държавността, на Образованието и на Здравето са все така необразовани и болни, а в третото – на Парите – какво става, никой не знае.

  42. Илиев коментира на 15 май, 2017 г., 13:14 ч.

    Детето ми завършва трети клас. Постоянно му се поправят отговорите с някакви синоними на верните отговори които той е дал или с някакви шаблони които даскалицата си е научила, и очаква децата да отговарят точно както тя си е научила. Никакъв шанс не им се дава да си развият ума. Всичко трябва да е назубрено. Това са днешните млади учители – пълни некадърници. Не могат да стъпят на малешката на учителите които учиха нас преди 20тина и повече години и които нашето поколение уважава и до днес. Е затова учителите няма да бъдат уважавани нито от ученици, нито от родители. Пък нека им вдигат заплатите!!!

  43. Георги коментира на 15 май, 2017 г., 16:42 ч.

    Децата излизат от училище с две леви ръце и глави пълни с абсолютно ненужни неща.С какви очи искат заплати над 100лв.

  44. Dr_Doolittle коментира на 15 май, 2017 г., 21:24 ч.

    Така реагирате, защото имате високи очаквания (нереалистични ) за българското образование. То продължава да прави поданици , както при соца , а не мислещи граждани. И както е казал Mark Twain (познат ви от съветската транскрипция като Марк Твен) ‘I have never let my schooling interfere with my education.
    И затова се заемете с образованието сами на децата си и им кажете,че знания ще получат от книгите , а не от правителственото училище – инструмент на политическата класа за елиминиране на мислещите…

  45. Тера Гаджева коментира на 15 май, 2017 г., 22:28 ч.

    Едно малко доказателство, как от диаманти се шлифова чакъл в условията на организираната училищна система…

  46. Мая коментира на 15 май, 2017 г., 23:42 ч.

    Един от коментиращите беше написал: „Косата, китката и сърцето не са части на човешкото тяло.“
    А от какво са части тогава?

  47. Инж. Минчев коментира на 16 май, 2017 г., 01:09 ч.

    Нарочно написах Инж. , не че не съм !
    Преди да отпътувам синът ми в 5 клас има за Домашна Работа да направи чертеж на някакъв детайл. И на мен ми стана интересно и сядам с него и го въвеждам в дебрите на Инж. графиката ( както хората го знаят Техническо Чертане ) и детето попива всичко , което му обяснявам .
    Завършваме проекциите и оразмеряване , тънки линии , , осеви , контури , с правилните моливи 2H , HB , 4B .
    Аз като родител се радвам за старанието , с което малкия работи !

    И на другия ден синът ми се връща и ми показва – г-жа някоя си , прави корекции с червен химикал върху работата на синът ми , като не харесва оразмеряването , което е направено по Система SI и ЕСКД – Единна Система за Конструкторска Документация !
    ДА , АМА корекцията е направена на база „нещо си“ , може би програмен продукт КИТАЙОЗ или на база „собствени познания“
    Дали си мислите , че аз не познавам Инж. Графика в детайли ?
    Или пък Регистровите Организации , с които работя ще приемат да работят с неграмотен човек ?

    Единственото нещо , което я спаси беше полетът ми след няколко часа !

    Щом има „учители“ на такова ниво какво да очакваме ?!?

    Моля за извинение от Учителите по Прозвание !
    Такива бяха тези , които ни учиха нас !

  48. Делев коментира на 16 май, 2017 г., 06:28 ч.

    Ей това са те кадрите ва герб,немогат едно изречение да навържат по интервютата,но иначе с титли и постове!Но то такава е целта да се смачка всяка индивидуална инициатива!Не им трябват умни и будни хора,че са опасни за властта!

  49. Анна коментира на 16 май, 2017 г., 07:03 ч.

    Детето не се е подготвило за теста! Писало е от обща култура. Части на тялото и вътрешни органи смесва. Не Ви е виновна учителката, тя преподава каквото пише в учебниците, но тя не ги пише.
    А относно родителите, следващия път следете да не мързелува и да учи. Вместо да се цъкате в нета :)

  50. Riya коментира на 17 май, 2017 г., 07:31 ч.

    Учителката изглежда е получила образованието си преди 1989-а година. И сигурно щом децата не се изразяват с нейните думи, сигурно ги превиба от бой или ги тормози вербално.

  51. Мария коментира на 17 май, 2017 г., 13:47 ч.

    Държавата, това сте вие „родители“! Вашите любими неграмотни народни представители, не са кацнали от Марс, не са внесени от САЩ (по-скоро от Русия, което е показно- „водкознанието е майка на всичко“). Покрай тъпи родители и най-умното дете, ще стане „лумпен“. Защото докато се надявате, децата ви да ви повтарят, те ще са обречени! За това ще си имате учебници, които да помагат за процеса, на вървене към дъното! А, през това време вие си лапайте мухите и гонете вещици и духове!
    УСПЕХ!

  52. Юли коментира на 17 май, 2017 г., 20:06 ч.

    Ех…….и аз съм учител, но си обичам децата и работата.Да,трудно е.Влезте в една стая с 25-30 деца и постойте 6 часа заедно….Не се оплаквам, това е „статистика“ на собствените ни нерви,призвание и работа.Относно конкретния случай: Да, бих поправил според изискванията на МОН…,ноооооо след това имам….Разговор с детето, обяснителни напътствия и….колегите може и да не ме разберат…6-ца в бележника на детето…..да..6-ца по самостоятелно мислене.

  53. Иглика коментира на 17 май, 2017 г., 20:19 ч.

    В същия учебник по околен свят напоително са обяснени професиите – миньор, берачка на тютюн и тракторист. Чудесни професии, но в днешния свят (да не говорим за утрешния!) не знам какво ще е търсенето за тях на трудовия пазар и колко адекватни ще са те. За сметка на това пък детето ми беше искрено учудено, когато в семейна среда разбра, че има такова нещо като предпиемач – човек, който развива собствена идея в собствен бизнес.

  54. Лана коментира на 19 май, 2017 г., 11:29 ч.

    Аз съм бивша учителка, и, Слава Бог, съм преподавал само на горен курс. Но там проблемите са още по-големи и „с натрупване“. Добре, че се отказах още в далечната 92-ра…. Днес живея в Лондон, за да помагам на децата си. Големият ми внук е второкласник, започна училище през септември 2016,знаейки три английски думи.След два месеца той вече говореше добър английски и почти беше настигнала съучениците си. Обучението им е като игра, не се пишат оценки, домашно се дава един път в седмицата, а по математика то е дори „онлайн“. Тестове за проверка на знанията по английски и математика се провеждат в края на май, а знанията, които придобиват за природата, историята, обществото, човека се поднасят като практически занимания и се затвърждават с посещения в музей или пиеска по темата, представена от всички втори класове. На тези представленийца са поканени и родителите, за да видят какво са научили децата им. Тук децата ходят с удоволствие на училище, защото са сред приятелите си, защото много играят, не се страхуват, че ще сгрешат, не са подложени на стрес. Много искам и децата в нашите училища да имат възможността да се учат по този начин. Но едно от първите неща, които бяха съсипани беше образованието. Прост и неграмотен народ се управлява лесно…

  55. Pena коментира на 30 май, 2017 г., 05:49 ч.

    И какво толкова не разбрахте?!
    Има определен набор „терминология“ и той трябва да се научи.
    Да, ръце и крака са, но в случая се тръси да се научи и думата „крайници“. Правилно е отговорило детето, но за втори клас е било нужно да усвои и нещо ново. В трети ще е друго и така. Няма драма, има нужда от учене и малко мисъл.