Нели Петрова: Нараства броя на желаещите да учат в Първа АЕГ

6 ноември, 2014 10:00 | Гост, Денят | Няма коментари

Нели Петрова: Нараства броя на желаещите да учат в Първа АЕГ

Нели Петрова е директор на столичната Първа английска гимназия. Училището традиционно е начело по резултати от зрелостните изпити, ползва се с авторитет на елитно учебно заведение. Академика БГ потърси г-жа Петрова във връзка с наближаващия край на втория учебен срок.

– Как започна новата учебна година в Първа АЕГ, какво е новото за ученици и учители?

– Учебната година започна с положителен заряд и желание за успешна работа. Новите ученици в 8. клас бяха приети с много висок успех и вече показват отлични резултати в обучението си по английски език. Тече усилена работа свързана с учебния процес, както и подготовката на различни извънкласни дейности. Гимназията продължава участието си по проектите  УСПЕХ , Модел на Европейския парламент, Националната програма “С грижа за всеки ученик” и др.

През летния сезон се извършиха доста ремонти дейности, обновиха се учебни зали, закупи се още техника за ИКТ обучението. Считам, че учители и ученици имат необходимите много добри условия за съвременно обучение.

– Имате ли промяна в броя на учениците в последните години?

– Промяната е към нарастване на броя на желаещите да учат в Първа английска езикова гимназия.

– Вашето училище традиционно е сред най-добрите по успех. Къде е разковничето?

– Разковничето е в мотивацията на ръководството, преподавателите и учениците. Всеки новопостъпил ученик знае, че идва в училище с високи изисквания и отлични крайни резултати. Нашата гимназия е известна с традициите си в качествено образование, както и с въвеждането на новите интерактивни методи, които стимулират интереса към ученето. Ръководството на гимназията има високи изисквания към преподавателите, служителите, учениците и техните родители. Считаме, че само по този начин можем да очакваме отлични крайни резултати. Създаваме специфична атмосфера и среда за развитие на всеки ученик и квалифицираме непрекъснато учителите. На всеки талант подаваме ръка и го превръщаме в талант на България, Европа и света.

– Ръководите екип със сериозни постижения. Какво се прави за неговото професионално израстване?

– Преподавателите от Първа АЕГ са мотивирани и подпомагани от ръководството за професионалното им израстване. Ежегодно се организират вътрешноучилищни квалификационни семинари, много от преподавателите участват в подобни обучения на регионално и национално ниво. Определени учители участват в екипи на международни обучения и проекти. В гимназията има над 25  учители с придобита професионално-квалификационна степенкакто и над 20 учители – базови към ВУЗ.

Основен принцип на работа е методическото подпомагане на новоназначените преподаватели, а именно менторството. В гимназията работят много млади преподаватели – по английски език, по френски език, по български език и литература, по химия и физика, география и икономика и други. Младите преподаватели са мотивирани основно от желанието на учениците да учат, от добрата колегиална атмосфера и от подкрепата в лицето на ръководството.

– Доста от преподавателите в гимназии критикуват обучението в начален и среден етап. Вашето мнение какво е – подготвят ли се децата достатъчно добре, преди да отидат в гимназия?  

– Доколкото имам поглед върху обучението на децата в тези етапи, мога да кажа, че в начален курс учителите работят много добре и всеотдайно. Проблемите идват по-нагоре в 6. и7. клас, когато и самите ученици са в доста буйна възраст. Някои учат по-системно, други са по-разсеяни. Резултатите идват не само от усилията на учителите , но и от помощта и разбирането от страна на родителите. Виждала съм родители, които нехаят за развитието на децата си и естествено резултатите не могат да бъдат добри. В големите градове проблемите идват и от прекомерно големите паралелки в основните училища.

– Много се говори за навлизане на технологии в учебния процес. Как може да се реализира това?

– Вече има всякакъв вид учебна техника. Има програми на МОН, финансирани от ЕСФ за закупуване на ИКТ. Непрекъснато се провеждат обучителни курсове за работа с учебни платформи, с електронни уроци и електронни дневници. Образователните регионални и национални  институции дават големи възможности за тези методи. Необходимо е желание, старание, работа и разбиране от страна на ръководствата на училищата.

– Какво ще посъветвате родителите на децата, които тепърва ще избират езикова гимназия?

– Да изискват повече от своите деца при подготовката им за училище, за да нямат проблеми с овладяването на учебния материал. Да им дават и време за почивка и приятни занимания. Добре да преценят възможностите на децата си и правилно да подредят желанията си за кандидатстване след 7. клас.

Желая им успех и очакваме най-добрите в Първа английска гимназия!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Подкрепете ни

Сподели   Facebook  Twitter  Google+

Още по темата