За нас

Уеб-издателството Академика БГ поддържа група сайтове, насочени към младежката аудитория: akademika.bg, studentcity.bg, tonus.bg и onlinematura.com. От 2009 г. Академика БГ се утвърди като медиен лидер в сферата на образованието, науката и културата и се доказа като компетентен и коректен партньор.

На  голяма обществена подкрепа се радват организираните от нас събития. В Националната кампания „Бъди грамотен“ за 4 години са обхванати 30 000 души в над 100 прояви. Тестваме хора от всички възрасти на  открито, даваме консултации по правилно писане и раздаваме награди на показалите отличен правопис. Инициативата се финансира целогодишно от много компании и общини.

В Eдновременното рецитиране на „Аз   съм българче“ на 1-ви  юни вече три  поредни години участват по 30  000 деца от над 200 населени места в България. Инициативата включва деца от цялата страна и от всички етноси, като обединява техните културни различия под цветовете на родния трибагреник. Реализира се съвместно с общини и спонсори. Всяка година над 100 национални и регионални медии отразяват събитието.

С интерес се посреща и “Зелената олимпиада”, която обхваща по 5000 ученици всяка година. Тя се реализира онлайн на сайта zelenaolimpiada.bg под патронажа на МОСВ и ПУДООС. Генерален спонсор на инициативата две поредни години е GLOBUL.

“Екомеждучасие – Моят зелен  град”   се провежда на  живо в училищна среда съвместно с Кока-Кола България. По нея, както и по другите наши прояви, имаме добри партньорства с читалища, сдружения и други организации. Тази компания подпомогна и първото издание на форума “Зелена икономика и образование” през 2013 г.

В края на  2012 г. Академика БГ организира първата  IT  седмица. В нея се включиха компании от бранша, университети и студентски организации. Второто издание през април 2013 г. бе финансирано от Vivacom.

Академика БГ организира конкурси за рисунки и есета, сред които е  “Какво  знам за  Антарктида”. В него  се включиха над 350 деца от   цялата страна. От 2011 г. Академика БГ прави класацията  „Заглавие  на   годината“ – читатели номинират и класират заглавия.
Предстои реализацията на проектите  “Легендите на България” и “Избираме професия”.

Компанията работи активно със студентски организации и всяка година предлага стажове за студенти. Първата стажантска програма на Академика БГ завърши с издаване на книгата „Да сготвиш новини“, посрещната с голям интерес от медиите.